Waarom zijn we zo fan van koude dranken?

verfrissend

Het is warm weer, terrassen zijn opnieuw open en we spenderen heel wat tijd milkshakes, frisdrank en pintjes te bestellen. Een groot deel van de wereldbevolking drinkt frisdrank andere koude dranken als water. De markt voor deze producten is zo groot en deze zijn ook gemakkelijk verkrijgbaar, zelfs in afgelegen gebieden. Frisdranken zijn de meest populaire drank en het grootste deel van de drankenmarkt wordt beheerst door de koude drankenindustrie.

De vraag is dan ‘waarom wij koude dranken drinken?’ En ‘wat is er zo aantrekkelijk aan?’ Sommige mensen doen zelfs alsof ze verslaafd zijn aan koude dranken zoals bijvoorbeeld Coca Cola of Vanille Milkshakes. Ze moeten het gewoon hebben en zouden gek worden zonder. Zij hebben het geluk dat deze drankjes heel algemeen verkrijgbaar, zelfs in “the middle of nowhere”.

Laat ons eens kijken naar enkele redenen waarom de koude drankenindustrie het zo goed doet. Waarom is er zo veel vraag naar frisdranken? Misschien kunnen we dit toeschrijven aan het effect dat het op mensen heeft. Enkele redenen waarom mensen graag koude dranken drinken als water, ice-tea of een milkshake?

Stijlvol: veel mensen drinken koude dranken omdat ze het idee hebben dat ze er stijlvol uitzien als ze een pepsi of cola in hun handen houden.

Frisdrank smaakt beter dan water: veel van de jongere generatie drinken om de een of andere reden liever frisdrank dan water. Ze vinden het saai om het smakeloze water te drinken en dit lijkt een veel voorkomend fenomeen te worden.

Feel good-factor: de voldoening van het drinken van een koud drankje is onvergelijkbaar met iets anders. Het heeft een feel good-factor die niet door een ander product kan worden vervangen. Dit is een psychologisch aspect dat ook door advertenties voor koude dranken wordt geprojecteerd.

Het is geen geheim dat een vanille milkshake of een aantal cola’s niet gezond zijn. Maar wanneer je dit afwisselt met genoeg beweging en genoeg water te drinken, hoef je zeker niet op ééntje meer of minder te kijken.

milkshake

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *